Artboard 33 Artboard 16 Artboard 18 Artboard 42 Artboard 21 Artboard 5 Artboard 45 Artboard 22 Artboard 42 Artboard 23 Artboard 17? Artboard 28 Artboard 43 Artboard 49 Artboard 47 Artboard 38 Artboard 32 Artboard 22 Artboard 5 Artboard 25 Artboard 1 Artboard 42 Artboard 11 Artboard 41 Artboard 23 Artboard 4 Artboard 9 Artboard 6 Artboard 7 Artboard 3 Artboard 12 Artboard 25 Artboard 34 Artboard 43 Artboard 44 Artboard 39 Artboard 24 Artboard 13 Artboard 24 Artboard 31 Artboard 27 Artboard 30 Artboard 36 Artboard 44 Artboard 17 Artboard 6 Artboard 27 Artboard 30 Artboard 29 Artboard 26 Artboard 2 Artboard 20 Artboard 35 Artboard 15 Artboard 14 Artboard 50 Artboard 26 Artboard 40 Artboard 21 Artboard 10 Artboard 37 Artboard 46 Artboard 8

Resultados para: livro-engenharia-digital

Refinar por
13256 produtos
  • e-book

    Organize sem frescuras

    Oliveira,Rafaela
    (9758784)

    Tudo começou no dia em que a designer de produtos e de interiores Rafaela Oliveira estava atrasada para trabalhar e procurava uma camisa no armário. Depois de muito tempo perdido, a peça foi encontrada bem no fundo de uma prateleira e, ainda por cima...

  • Elementos de Eletrônica Digital

    Idoeta,Ivan Valeije
    (329320)

    Este livro aborda os principais elementos utilizados em eletrônica digital e seus sistemas derivados, de uma forma simples e objetiva, com uma linguagem acessível, fundamental pára o bom desenvolvimento teórico e prático do assunto dentro da área....

  • e-book

    Modelagem Numérica e Computacional com...

    Marcos Vinícius Melconian
    (9348593)

    A conformação mecânica é o processo utilizado para se obter peças através da compressão de metais sólidos dentro de uma matriz também conhecida como molde. A prensa é o tipo de máquina ferramenta que tem a capacidade de conduzir com precisão este...

    Grátis
  • e-book

    Engenharia Assistida Por Computador

    Andrew Fairbairn

    (1)

    (8527489)

    Este livro foi elaborado no fomato de aulas individuais, pois utiliza as matérias de várias disciplinas simultaneamente, tais como, Engenharia Eletrônica, Engenharia Elétrica, Engenharia Mecânica, Sistemas de Controle, Matemática, Lógica e Controle e...

    Grátis
  • e-book

    Abundância

    Kotler,Steven; Peter H. Diamandis
    (9329642)

    Desde os primórdios da humanidade, alguns poucos privilegiados vivem de modo que contrasta com o da maioria das pessoas. A sabedoria convencional diz que essa disparidade não pode ser anulada. Mas ela vem sendo anulada – e rapidamente. Abundância - o...

  • Sistemas Digitais - Princípios e Aplicações -...

    Tocci,Ronald J.; Widmer,Neal S.

    (1)

    (3534523)

    Sabemos que um dos maiores desafios dos autores de obras que tratam de tecnologia digital é encontrar o equilíbrio entre o material já existente e o novo, decorrente das inovações. Foi com isso em mente que os renomados autores Widmer, Moss e Tocci...

  • e-book

    Beginners Guide to Electronics

    Martin Pickering
    (9573309)

    A very basic guide to electronics for beginners. Illustrated with images of components and example circuits.

    Grátis
  • e-book

    Advanced Cleaning Product Formulations, Vol....

    (9646184)

    This book presents more than 435 up-to-date advanced cleaning product formulations for household, industrial and automotive applications. All formulations are completely different from those in other volumes.

  • Eletrônica Digital Moderna e Vhdl

    Pedroni,Volnei A.
    (3045695)

    Eletrônica digital moderna e VHDL é um livro inovador e extremamente didático. Ele cobre, de forma moderna e criteriosa, todos os três aspectos relacionados ao ensinode circuitos digitais, quais sejam: princípios digitais, eletrônica digital e...

  • e-book

    Teoria de Voo Aviões - Piloto Privado e...

    Denis Bianchini
    (9062877)

    Teoria de Voo (aviões) - Piloto Privado e ComercialMaterial de didático sobre aviação.Teoria de Voo é mais uma opção da Bianch para ampliar seus conhecimentos sobre aviação.Sendo produzido pela Editora Bianch, esta obra é mais uma da série que foca...

  • e-book

    Planejamento e Custos de Obras

    Pinheiro,Antonio Carlos da Fonseca Bragança; Crivelaro,Marcos
    (7964181)

    É uma importante ferramenta para estudantes e profissionais que desejam realizar o planejamento e apropriar os custos de obras de edificações. Aborda recursos como o diagrama de causa-efeito e modelos de fluxogramas de processos; modelos de estrutura...

  • e-book

    Engenharia Civil 1 - Col. Perito Criminal...

    Silva,Ben-hur de Albuquerque e; Lüke,Washington
    (6884428)

    Em meio ao cenário promissor de concursos públicos do Brasil, esta coleção foi criada com o objetivo de quebrar paradigmas e preencher a carência de literatura de preparação para especialidades não jurídicas, com livros direcionados a outras...

  • e-book

    Engenharia de software

    SOMMERVILLE ,IAN
    (7694269)

    Engenharia de software

  • e-book

    Analysis and Performance of Fiber Composites

    K. Chandrashekhara; Lawrence J. Broutman; Bhagwan D. Agarwal
    (9977579)

    Updated and expanded coverage of the latest trends and developments in fiber composite materials, processes, and applications Analysis and Performance of Fiber Composites, Fourth Edition features updated and expanded coverage of all technical aspects...

  • e-book

    Colorimetria

    (9980330)

    Este livro foi desenvolvido para explicar os ajustes de tonalidade da cor com uso de diferentes técnicas ao estudante que vai trabalhar na área automotiva. Nele, serão abordados os principais equipamentos de proteção individual e coletiva, conceitos...

  • e-book

    Instalações Elétricas Industriais

    Mamede Filho,João
    (9737353)

    Em 2010, quando foi publicada a 8a edição de Instalações Elétricas Industriais, já haviam sido mencionadas as ameaças de restrição de geração, motivadas pelos ciclos hidrológicos incertos. Essa situação colocava em risco o abastecimento de energia...

  • e-book

    Food Safety - The Science of Keeping Food...

    (9980331)

    Food safety is a multi-faceted subject, using microbiology, chemistry, standards and regulations, and risk management to address issues involving bacterial pathogens, chemical contaminants, natural toxicants, additive safety, allergens, and more....

  • e-book

    Dictionary of Flavors

    Dolf De Rovira,Sr.
    (9967643)

    The third edition of this highly popular scientific reference continues to provide a unique approach to flavors, flavor chemistry and natural products. Dictionary of Flavors features entries on all flavor ingredients granted G.R.A.S. status,...

  • e-book

    Applied Digital Logic Exercises Using FPGAs

    Kurt Wick
    (9960536)

    FPGAs have almost entirely replaced the traditional Application Specific Standard Parts (ASSP) such as the 74xx logic chip families because of their superior size, versatility, and speed. For example, FPGAs provide over a million fold increase in...

  • e-book

    Geologia de Barragens

    Costa,Walter Duarte
    (9344016)

    A Geologia desempenha papel essencial na construção de barragens, pois influencia questões como segurança, custos e impactos ambientais de uma obra. Geologia de Barragens é um livro didático e objetivo que explica os principais conhecimentos e...

  • e-book

    General Chemistry for Engineers

    Jeffrey Gaffney; Nancy Marley
    (9960597)

    General Chemistry for Engineers explores the key areas of chemistry needed for engineers. This book develops material from the basics to more advanced areas in a systematic fashion. As the material is presented, case studies relevant to engineering...

  • e-book

    Redes de Computadores - 5ª Edição

    J. Wetherall,David; Tanenbaum, Andrew S.
    (7463108)

    Este clássico best-seller foi totalmente atualizado e passa a abordar as redes desenvolvidas a partir de 1990. Entretanto, há partir do ano 2000 também há uma grande quantidade de novos desenvolvimentos. O mais importante é o enorme crescimento das...

  • e-book

    Polimento de automóveis

    (9980329)

    Este livro aborda os princípios do processo de polimento, um dos temas essenciais da área automotiva. Alguns dos tópicos estudados são: os equipamentos de proteção individual e coletiva, processo de reparação e lixamento, uso dos insumos abrasivos,...

  • e-book

    Funilaria automotiva

    (9980335)

    O intuito desta obra é fornecer os fundamentos de funilaria e tapeçaria, soldagem e substituição de peças, com uso de ferramentas manuais e pneumáticas e em conformidade com as normas. São estudados técnicas e procedimentos para o processo de...

  • e-book

    TAB - Simon Monk eBook Sampler

    Monk, Simon
    (9626042)

    FREE download! Preview five exclusive projects from brand-new renowned TAB Electronics books author Simon Monk! Please enjoy chapter samples from 5 Simon Monk TAB books, including the latest edition of Practical Electronics for Inventors. This...

    Grátis
  • e-book

    Fast Circuit Boards - Energy Management

    Morrison,Ralph
    (9970510)

    An essential guide to modern circuit board design based on simple physics and practical applications  The fundamentals taught in circuit theory were never intended to work above a few megahertz, let alone at a gigahertz. While electronics is grounded...

  • e-book

    Shape-Memory Polymer Device Design

    Jack C. Griffis; David L. Safranski
    (9958560)

    Shape-Memory Polymer Device Design discusses the latest shape-memory polymers and the ways they have started to transition out of the academic laboratory and into devices and commercial products. Safranski introduces the properties of shape-memory...

  • e-book

    Statistical Signal Processing in Engineering

    Umberto Spagnolini
    (9970509)

    A problem-solving approach to statistical signal processing for practicing engineers, technicians, and graduate students  This book takes a pragmatic approach in solving a set of common problems engineers and technicians encounter when processing...

  • e-book

    Musical Sound Effects - Analog and Digital...

    Jean-Michel Réveillac
    (9970518)

    For decades performers, instrumentalists, composers, technicians and sound engineers continue to manipulate sound material. They are trying with more or less success to create, to innovate, improve, enhance, restore or modify the musical message. The...

  • e-book

    A luta pela engenharia brasileira

    Rotstein,Jaime; Wilson Ribeiro Gonçalves; Celso Juarez de Lacerda; Octavio Cantanhede; Hélio de Almeida
    (9413688)

    Um documento histórico, que descreve a luta desenvolvida pelo Clube de Engenharia na década de 60 do século XX, em defesa da Engenharia Brasileira.

    Grátis
  • e-book

    Simplified Design of Switching Power Supplies

    Lenk,John
    (9968359)

    Simplified Design of Switching Power Supplies is an all-inclusive, one-stop guide to switching power-supply design. Step-by-step instructions and diagrams render this book essential for the student and the experimenter, as well as the design...

  • e-book

    Radio Propagation Measurement and Channel...

    Sana Salous
    (9966875)

    While there are numerous books describing modern wireless communication systems that contain overviews of radio propagation and radio channel modelling, there are none that contain detailed information on the design, implementation and calibration of...

  • e-book

    Guidelines for Risk Based Process Safety

    CCPS (Center for Chemical Process Safety)
    (9966094)

    Guidelines for Risk Based Process Safety provides guidelines for industries that manufacture, consume, or handle chemicals, by focusing on new ways to design, correct, or improve process safety management practices. This new framework for thinking...

  • e-book

    Applied Tribology - Bearing Design and...

    Khonsari,Michael M.; E. Richard Booser
    (9966931)

    Insightful working knowledge of friction, lubrication, and wear in machines Applications of tribology are widespread in industries ranging from aerospace, marine and automotive to power, process, petrochemical and construction. With world-renowned...

  • e-book

    Unmanned Aircraft Design - A Review of...

    Mohammad Sadraey
    (9968122)

    This book provides fundamental principles, design procedures, and design tools for unmanned aerial vehicles (UAVs) with three sections focusing on vehicle design, autopilot design, and ground system design. The design of manned aircraft and the...

  • e-book

    Normas Regulamentadoras do Ministério do...

    Uanderson Rébula de Oliveira

    (3)

    (9419283)

    Tenha em mãos uma eficiente ferramenta de pesquisa! A obra reúne todas as Normas Regulamentadoras (NR) de Segurança e Saúde do Trabalho do Ministério do Trabalho em um único documento. Devidamente atualizadas (até 01/05/2017), por meio de links, o...

  • e-book

    Combustion

    Glassman,Irvin; Yetter,Richard A.; Nick G. Glumac
    (9589898)

    Throughout its previous four editions, Combustion has made a very complex subject both enjoyable and understandable to its student readers and a pleasure for instructors to teach. With its clearly articulated physical and chemical processes of flame...

  • e-book

    Caboose

    Solomon,Brian
    (3541959)

    The image of a little red caboose trundling along behind a long freight train is a classic slice of Americana. With the help of nearly 300 marvelous modern and historical images depicting cabooses of all colors, this collection traces the...

  • e-book

    Biodesign

    Zenios, Stefanos; Yock,Paul; Makower,Josh
    (3538120)

    Recognize market opportunities, master the design process, and develop business acumen with this 'how-to' guide to medical technology innovation. A three-step, proven approach to the biodesign innovation process - identify, invent, implement -...

  • e-book

    Lighting

    D.C. Pritchard
    (9667064)

    Lighting, now in its sixth edition, is the standard text on the principles and practice of lighting interiors and exteriors. The book introduces all the main principles of light and colour, along with the design of general lighting schemes. It...

  • e-book

    Combustion

    Glassman, Irvin; Yetter, Richard A.
    (3029827)

    Combustion Engineering, a topic generally taught at the upper undergraduate and graduate level in most mechanical engineering programs, and many chemical engineering programs, is the study of rapid energy and mass transfer usually through the common...

  • e-book

    Electronics

    (9764875)

    Electronics, Second Edition deals with the behavior, properties, and control of electrons. The book discusses the basis of electronics technology-the electron, electric current, conductors, semi-conductors, insulators, current flow, and the...

  • e-book

    Encapsulations

    Alexandru Grumezescu
    (9680987)

    Encapsulations, a volume in the Nanotechnology in the Agri-Food Industry series,presents key elements in establishing food quality through the improvement of food flavor and aroma. The major benefits of nanoencapsulation for food ingredients include...

  • e-book

    Thermodynamics

    Haile,J. M.; O'connell,J. P.; J. P. O'apos;Connell
    (2941060)

    Thermodynamics: Fundamentals and Applications is a text for a first graduate course in Chemical Engineering. The focus is on macroscopic thermodynamics; discussions of modeling and molecular situations are integrated throughout. Underpinning this...

Busca por