Artboard 33Artboard 16Artboard 18Artboard 13Artboard 42Artboard 21Artboard 4Artboard 5Artboard 45Artboard 22Artboard 7Artboard 42Artboard 23Artboard 17?Artboard 28Artboard 43Artboard 49Artboard 47Artboard 15Artboard 32Artboard 6Artboard 22Artboard 5Artboard 25Artboard 1Artboard 42Artboard 11Artboard 41Artboard 11Artboard 23Artboard 10Artboard 4Artboard 9Artboard 6Artboard 8Artboard 7Artboard 3Artboard 12Artboard 25Artboard 34Artboard 43Artboard 44Artboard 16Artboard 24Artboard 13Artboard 5Artboard 24Artboard 31Artboard 1Artboard 12Artboard 27Artboard 30Artboard 36Artboard 44Artboard 9Artboard 17Artboard 6Artboard 27Artboard 30Artboard 29Artboard 26Artboard 2Artboard 20Artboard 35Artboard 15Artboard 14Artboard 50Artboard 26Artboard 14Artboard 40Artboard 21Artboard 10Artboard 37Artboard 46Artboard 33Artboard 8

Resultados para: manual-de-matematica

92 produtos
  • Dicionário Oxford Escolar de Matemática

    Oxford
    (4264706)

    O “Dicionário Oxford Escolar de Matemática” contém mais de 450 termos em ordem alfabética, com definições que favorecem o entendimento, a construção e a apropriação do vocabulário específico da matemática. Os termos apresentados no dicionário foram...

  • Manual de Controladoria

    Vários Autores
    (8135167)

    A função de Controladoria sofreu grandes mudanças nas últimas décadas, especialmente em razão dos avanços tecnológicos, da globalização econômica, do acirramento da concorrência e de uma nova visão das funções de gerenciamento nas organizações, em...

    sob encomenda
  • Pré-Cálculo - Uma Preparação Para o...

    Axler,Sheldon
    (9373602)

    Pré-Cálculo – Uma Preparação para o Cálculo chega para instigar no estudante o interesse pelo aprendizado das disciplinas de Matemática com sua metodologia diferenciada. Como entender os conceitos e as aplicações é essencial para um bom desempenho...

  • Manual de Análise Técnica

    Abe,Marcos
    (2636432)

    Este livro aborda o tema Investimento em Ações de maneira inédita e tem o objetivo de ensinar os investidores a lucrarem nas mais diversas condições do mercado, inclusive em tempos de crise. Ensinará ao leitor que, para ganhar dinheiro, não importa...

  • Meu Primeiro Dicionário Oxford de Matemática

    Oxford
    (4263872)

    O “Meu Primeiro Dicionário Oxford de Matemática” contém mais de 200 termos em ordem alfabética e com definições que facilitam a compreensão da Matemática. Ilustrações coloridas auxiliam o entendimento, enquanto legendas ampliam ou explicam melhor os...

  • Dicionário Oxford de Matemática Essencial

    Oxford
    (4263836)

    O “Dicionário Oxford de Matemática Essencial” foi escrito principalmente para estudantes do Ensino Médio, pois fornece uma noção geral sobre diversos temas da matemática. Porém, também deve ser útil para qualquer um que procure conhecimento básico do...

  • Matemática Financeira - Manual Prático...

    Lima,Jose Luciano Santinho Lima; Souza,Jose Messias Eiterer
    (9351174)

    A matemática financeira concentra todos os cálculos que envolvem capital (dinheiro, moeda) de alguma forma. Esse é o ramo da matemática que analisa todas as variáveis que se aplicam a ganhos financeiros, empréstimos, financiamentos, investimentos,...

  • Manual do Departamento Financeiro

    Ferreira,Eduardo Rosa
    (4981900)

    O Manual do Departamento Financeiro foi escrito em linguagem simples e exemplificava, oferecendo ao leitor uma visão ampla e prática das rotinas do Departamento Financeiro, que compõem o dia a dia das empresas. Aborda os seguintes assuntos: como...

  • A Revolução Fintech - o Manual Das Startups...

    Chishti,Susanne; Barberis,Janos

    (1)

    (9417712)

    A Revolução FinTech é o guia líder para a revolução da tecnologia financeira — incluindo o rompimento, a inovação e as oportunidades lucrativas. Criado por dois proeminentes formadores de opinião em FinTech e em espaço de investimento associado, este...

  • A Matemática Dos Manuais Escolares Curso...

    Valente,Wagner Rodrigues; Mendes,Iran Abreu
    (9730536)

    Fruto de uma pesquisa coletiva realizada pelo Ghemat, este livro contém reflexões sobre as discussões e trabalhos apresentados como respostas à pergunta enunciada no XIV seminário Temático do Ghemat, intitulado Saberes elementares matemáticos do...

  • Matemática Financiera - Manual Básico

    Macías,J. Antonio Seijas
    (9504939)

    Este trabalho aqui apresentado é duplo: por um lado é fruto de um trabalho do professor Rogério Matias 'Cálculo Financeiro. Teoria e Prática', publicado em Português, em 2004, e tem sido um best-seller no mercado Português e este ano chega a sua...

  • Manual De Estruturação De Concessões e...

    Guimarães Cova,Carlos José
    (9898371)

    Num momento em que o país precisa superar suas deficiências em termos de infraestrutura e ao mesmo tempo lidar com a situação de deterioração fiscal crônica, este livro se propões a ser um verdadeiro manual para a estruturação de projetos de...

  • Dicionário Ilustrado de Matemática

    Rézio,Sofia
    (2648949)

    Dicionário Ilustrado de Matemática

  • Estatística - Manual do Professor - Resolução...

    Gonçalves,Cristina Faria Fidelis
    (1976310)

    Este livro apresenta o conteúdo da disciplina Estatística que normalmente é desenvolvido nos cursos de graduação em áreas não exatas. Para a Estatística estudada em alguns cursos, o conteúdo poderá se apresentar em excesso, como por exemplo, nos...

  • Manual de Aplicação de Matemática Financeira

    Texeira,Leonardo
    (1658773)

    As empresas e as organizações necessitam cada vez mais de soluções de comunicação eficientes, a fim de alcançarem positivamente suas metas. E os profissionais envolvidos precisam dedicar enorme atenção à forma como se expressam, tanto ao falar quanto...

  • Manual Of Coronary Chronic Total Occlusion...

    Brilakis,Emmanouil S
    (9224382)

    Manual of Coronary Chronic Total Occlusion Interventions: A Step-by-Step Approach is a practical, easy to read reference for coronary chronic total occlusion interventions (CTO). Written by recognized national and international experts in the field,...

    sob encomenda
  • Student Solutions Manual Advanced Engineering...

    Kreyszig,Erwin
    (9239029)

    This is the student Solutions Manual to accompany 'Advanced Engineering Mathematics, Volume 2,' Tenth Edition.This market-leading text is known for its comprehensive coverage, careful and correct mathematics, outstanding exercises, and self contained...

    sob encomenda
  • Mercados de Investimentos Financeiros -...

    Lima,Iran Siqueira; Galardi,Ney; Neubauer,Ingrid
    (2582388)

    Este livro apresenta uma introdução aos mercados financeiros para obtenção da Certificação Profissional Anbid - Série 20 exibida pela Comissão de Valores Mobiliários (CVM), objeto da Resolução nº 3.158 do Conselho Monetário Nacional e coordenada pela...

  • Solutions Manual To Accompany Beginning...

    O'Neil,Peter V
    (9239462)

    Solutions Manual to Accompany Beginning Partial Differential Equations, 3rd Edition Featuring a challenging, yet accessible, introduction to partial differential equations, 'Beginning Partial Differential Equations' provides a solid introduction to...

    sob encomenda
  • A Manual Of Greek Mathematics

    Heath, Thomas L
    (9351097)

    This concise but thorough history encompasses the enduring contributions of the ancient Greek mathematicians whose works form the basis of most modern mathematics. Written by a distinguished scholar and mathematician, the well-written, nontechnical...

    sob encomenda
  • Laboratory Manual For Human Anatomy With CAT...

    Nielsen,Mark; Wood,Michael G; Ober,William C; Hutchings,Ralph T
    (9250058)

    Key Benefit: This new four-color lab manual combines the highly praised artwork from Martini's Human Anatomy, Mike Wood's easy-to-follow writing style, and reader-focused features to make this the most reader-friendly Human Anatomy Lab Manual on the...

    sob encomenda
  • Solutions Manual To Accompany Finite...

    Morris,Carla; Stark,Robert M.
    (9239383)

    A solutions manual to accompany 'Finite Mathematics: Models and Applications' In order to emphasize the main concepts of each chapter, 'Finite Mathematics: Models and Applications' features plentiful pedagogical elements throughout such as special...

    sob encomenda
  • Essential Manual Of 24 Hour Blood Pressure...

    Kario, Kazuomi; Kario,
    (9247414)

    It is well known that cardiovascular events occur more frequently in the morning as blood pressure (BP) levels have been shown to increase during the period from night to early morning. In recent years, clinical research using ambulatory blood...

    sob encomenda
  • Student Solutions Manual For Calculus And Its...

    Pearson; ; Bittinger,Marvin L
    (9245572)

    Student Solutions Manual For Calculus And Its Applications

    sob encomenda
  • Student Solutions Manual To Accompany...

    Hughes-hallett,Deborah; Connally,Eric
    (9220952)

    Student Solutions Manual To Accompany Functions Modeling Change 5Th Edition

    sob encomenda
  • Student Solutions Manual To Accompany...

    Kreyszig,Erwin
    (9239036)

    The tenth edition of this bestselling text includes examples in more detail and more applied exercises; both changes are aimed at making the material more relevant and accessible to readers. Kreyszig introduces engineers and computer scientists to...

    sob encomenda
  • Student Solutions Manual To Accompany Loss...

    Klugman,Stuart A; Panjer,Harry H; Willmot,Gordon E
    (9240403)

    'Newly organized to focus exclusively on material tested in the Society of Actuaries' Exam C and the Casualty Actuarial Society's Exam 4, 'Loss models: from data to decisions', fourth edition, continues to supply actuaries with a practical approach...

    sob encomenda
  • Human Stem Cell Manual - A Laboratory Guide

    Peterson,Suzanne; Loring,Jeanne F
    (9238100)

    This manual is a comprehensive compilation of 'methods that work' for deriving, characterizing, and differentiating hPSCs, written by the researchers who developed and tested the methods and use them every day in their laboratories. The manual is...

    sob encomenda
  • Transesophageal Echocardiography Multimedia...

    Tardif,Jean-Claude; Denault,Andre Y; Couture,Pierre; Vegas,Annette; Buithieu,Jean; Denault,Andra(c) Y; Andra(c),Y Denault; Denault,Andr y
    (9264169)

    Transesophageal Echocardiography Multimedia Manual

    sob encomenda
  • Combinatorial Reasoning Solutions Manual - An...

    Webb,William; DeTemple,Duane
    (9396504)

    This is a solutions manual to accompany Combinatorial Reasoning: An Introduction to the Art of Counting Written by well-known scholars in the field, Combinatorial Reasoning: An Introduction to the Art of Counting introduces combinatorics alongside...

    sob encomenda
  • Algebra - Form And Function Student Solutions...

    Hughes-hallett,Deborah; Connally,Eric; Lonzano,Guadalupe I
    (9239871)

    'Algebra: Form and Function, 2nd Edition' offers a fresh approach to algebra that focuses on teaching readers how to truly understand the principles, rather than viewing them merely as tools for other forms of mathematics. It relies on a storyline to...

    sob encomenda
  • Crime Scene Investigation Laboratory Manual

    Miller, Marilyn T
    (9227010)

    Crime Scene Investigation Laboratory Manual provides information, examples, and exercises for all aspects of crime scene investigation. The exercises will teach the proper techniques for securing, documenting, and searching a crime scene, how to...

    sob encomenda
  • Introductory Statistics, Student Solutions...

    Mann,Prem S
    (9239522)

    Introductory Statistics 8th edition is written for a one or two semester first course in applied statistics and is intended for students who do not have a strong background in mathematics. The only prerequisite is knowledge of elementary algebra....

    sob encomenda
  • Statistics 7E Student Solutions Manual

    Johnson,Richard A
    (9239021)

    This is the student solutions manual to accompany Statistics.Johnson/Bhattacharyya is unique in its clarity of exposition while maintaining the mathematical correctness of its explanations. Many other books that claim to be easier to understand often...

    sob encomenda
  • Handbook Of Dermatology - A Practical Manual

    Mann,Margaret; Berk,David R; Popkin,Daniel L; Bayliss,Susan J
    (9248363)

    Because dermatology is a complex visual specialty that mixes medical and surgical approaches to management, trainees need fast access to a wide range of material. This concise new reference uses tables, algorithms, protocols, guidelines, and staging...

    sob encomenda
  • Contemporary Linear Algebra, Student...

    Anton
    (1545708)

    From one of the premier authors in higher education comes a new linear algebra textbook that fosters mathematical thinking, problem–solving abilities, and exposure to real–world applications. Without sacrificing mathematical precision, Anton and...

    sob encomenda
  • Revolutions Of Geometry Solutions Manual To...

    O'leary,Michael
    (9240492)

    Based on the premise that in order to write proofs, one needs to read finished proofs as well as study both their logic and grammar, 'Revolutions in Geometry' depicts how to write basic proofs in various fields of geometry. This accessible text for...

    sob encomenda
  • Forensic DNA Biology - A Laboratory Manual

    Elkins,Kelly M
    (9238085)

    DNA typing has revolutionized criminal investigations and has become a powerful tool in the identification of individuals in criminal and paternity cases. Forensic DNA Biology: A Laboratory Manual is comprised of up-to-date and practical experiments...

    sob encomenda
  • Partial Differential Equations: Student...

    Strauss
    (2671796)

    Our understanding of the fundamental processes of the natural world is based to a large extent on partial differential equations (PDEs). The second edition of Partial Differential Equations provides an introduction to the basic properties of PDEs and...

    sob encomenda
  • Excel para Profissionais de Finanças - Manual...

    Correia Neto, Jocildo
    (1464570)

    Este livro apresenta tópicos em administração financeira, modelados através da planilha eletrônica Excel®. Além de abordar os aspectos teóricos e conceituais desses tópicos, são implementadas planilhas, permitindo ao leitor a construção desses...

  • Calculus For The Life Sciences Student...

    Schreiber,Sebastian J
    (9396832)

    Calculus For The Life Sciences Student Solutions Manual

    sob encomenda
  • Elementary Number Theory With Applications,...

    Koshy, Thomas
    (3051163)

    This is a student solutions manual for Elementary Number Theory with Applications 1st edition by Thomas Koshy (2002). Note that the textbook itself is not included in this purchase. From the back cover of the textbook: Modern technology has brought a...

    sob encomenda
  • Classical Geometry: Euclidean,...

    Leonard,I E; Lewis,J E; Liu,A C F; Tokarsky,G W
    (9396566)

    Solutions Manual to accompany Classical Geometry: Euclidean, Transformational, Inversive, and Projective Written by well-known mathematical problem solvers, Classical Geometry: Euclidean, Transformational, Inversive, and Projective features...

    sob encomenda
  • Differential Equations - An Introduction to...

    Brannan,James R; Boyce,William E
    (9240448)

    The modern landscape of technology and industry demands an equally modern approach to differential equations in the classroom. Designed for a first course in differential equations, the second edition of Brannan/Boyce's 'Differential Equations: An...

    sob encomenda
Busca por