Artboard 33Artboard 16Artboard 18Artboard 13Artboard 42Artboard 21Artboard 4Artboard 5Artboard 45Artboard 22Artboard 7Artboard 42Artboard 23Artboard 12Artboard 28Artboard 17?Artboard 28Artboard 43Artboard 49Artboard 47Artboard 15Artboard 32Artboard 6Artboard 22Artboard 5Artboard 25Artboard 1Artboard 42Artboard 11Artboard 41Artboard 11Artboard 23Artboard 10Artboard 4Artboard 9Artboard 6Artboard 8Artboard 7Artboard 3Artboard 12Artboard 25Artboard 34Artboard 43Artboard 44Artboard 16Artboard 24Artboard 13Artboard 5Artboard 24Artboard 31Artboard 1Artboard 12Artboard 27Artboard 30Artboard 36Artboard 44Artboard 9Artboard 17Artboard 6Artboard 27Artboard 30Artboard 29Artboard 26Artboard 2Artboard 20Artboard 35Artboard 15Artboard 14Artboard 50Artboard 26Artboard 14Artboard 40Artboard 21Artboard 10Artboard 37Artboard 46Artboard 33Artboard 8

Resultados para: manual quimica

Refinar por
48 produtos
  • Química Orgânica - Vol. 1 - Guia de Estudo e...

    Solomons,T.w. Graham; Fryhle,Craig B.; Johnson,Robert G.
    (3865663)

    Desejamos que os alunos aprendam química orgânica tão bem e facilmente quanto possível. Queremos também que os alunos aprendam sobre a relevância da química em suas vidas e no mundo que os cerca. Por último, desejamos que os estudantes aprimorem e...

  • Manual de Soluções ; Reagentes e Solventes -...

    Morita,Tokio

    (1)

    (1977406)

    Métodos de preparação de reagentes e soluções, de purificação solventes, identificação e eliminação de impurezas podem ser encontrados na literatura científica, porém, de maneira dispersa e nem sempre acessível. Este livro foi escrito visando...

  • Manual De Química Experimental

    Alcaro Chrispino; Pedro Faria
    (9385504)

    Este manual insere-se nas fontes importantes de consulta rápida para usuários de laboratórios de Química e áreas afins. Ele é importante tanto para a formação de alunos, quanto para o bom desempenho das atividades de professores e técnicos de...

  • Manual de Sobrevivência No Laboratório de...

    Zubrick,James W.
    (9320181)

    De acordo com a definição geral, manual é um livro que contém o resumo de alguma ciência ou arte, sendo esse o melhor significado para o Manual de Sobrevivência no Laboratório de Química Orgânica. Os leitores iniciantes irão encontrar toda a...

  • Manual de Práticas e Estudos Dirigidos -...

    Michelacci,Yara M.; Oliva,Maria Luiza Vilela
    (7216379)

    A obra apresenta alguns dos procedimentos experimentais mais utilizados em Química Geral e Analítica, Química Orgânica, Bioquímica e Biologia Molecular e tem por objetivo permitir ao estudante familiarizar-se com alguns tipos de equipamentos...

  • Manual De Biodiesel

    (1800672)

    O conceito técnico de se utilizar óleos vegetais ou gorduras animais ou mesmo óleos usados como combustíveis diesel de natureza renovável é realmente fascinante. O biodiesel é hoje a forma em que estes óleos e gorduras estão sendo utilizados como...

  • Manual de Sobrevivência No Laboratório de...

    Zubrick,James W.
    (179908)

    Uma vez mais, o 'Manual de Sobrevivência' apresenta as técnicas básicas do laboratório de química orgânica, enfatizando como fazer o trabalho corretamente na primeira tentativa. Foi acrescentado material novo, desde instruções sobre como utilizar uma...

  • Manual Prático de Bioquímica

    Santos,Paula Cilene Pereira dos
    (2613230)

    Manual Prático de Bioquímica é o resultado da vivência de aulas práticas realizadas ao longo dos anos e utilizadas por docentes das disciplinas de bioquímica dos cursos da área da saúde do Centro Universitário Metodista IPA. Tem como objetivo servir...

  • Manual de Trabalhos Laboratorias de Química...

    Pinto,Madalena M. M.
    (3735533)

    No Ano Internacional da Química, a equipa do Laboratório de Química Orgânica e Farmacêutica da Faculdade de Farmácia da Universidade do Porto, tendo em conta a vasta experiência de ensino nas áreas de Química Orgânica e Farmacêutica, decidiu elaborar...

  • Dicionário de Química - 4ª Ed. 2009

    Barbosa,Addson L,
    (4088308)

    Obra inédita, de consulta rápida e de fácil entendimento, direcionada para estudantes e para professores da área de Química. Como resultado de atividade e pesquisas do autor, engloba dados de grande utilidade para vestibulando e material de apoio...

  • Organic Structures From 2D Nmr Spectra...

    Field,L D; Li,H L; Magill,A M
    (9239380)

    The text Organic Structures from 2D NMR Spectra contains a graded set of structural problems employing 2D-NMR spectroscopy. The Instructors Guide and Solutions Manual to Organic Structures from 2D NMR Spectra is a set of step-by-step worked solutions...

    sob encomenda
  • e-book

    Manual of Symbols and Terminology for...

    D. H. Whiffen
    (9630620)

    Manual of Symbols and Terminology for Physicochemical Quantities and Units, 1979 Edition contains physical quantity tabulations of products. The Commission on Symbols, Terminology, and Units is a part of the Division of Physical Chemistry of the...

  • e-book

    Manual of Symbols and Terminology for...

    Burwell,Robert L.
    (9766613)

    Manual of Symbols and Terminology for Physicochemical Quantities and Units-Appendix II: Definitions, Terminology and Symbols in Colloid and Surface Chemistry, Part II: Heterogeneous Catalysis presents the pertinent definitions and terminologies...

  • Laboratory Manual For Principles of General...

    BERAN
    (2608245)

    Laboratory Manual For Principles of General Chemistry, 8th Edition

    sob encomenda
  • A Manual Of Experiments Illustrative Of...

    Murray,John
    (10086910)

    Excerpt from A Manual of Experiments Illustrative of Chemical Science Fm. 2. The Alcoholic Blowpipe, on the principle of that of Dr. Hook. It is used in France, and is a very powerful instrument. If a quart of water, contained in a tin canister, be...

    sob encomenda
  • A Manual Of Chemistry, Descriptive And...

    Odling, William
    (10086752)

    Excerpt from A Manual of Chemistry, Descriptive and Theoretical, Vol. 1 This Manual purposes, not only to satisfy a want felt, it is believed, by many teachers of Chemistry, but also to show how the employment of unitary formulae facilitates the...

    sob encomenda
  • A Manual Of Inorganic Chemistry, Vol. 1 - The...

    Thorpe,Thomas Edward
    (9949331)

    Excerpt from A Manual of Inorganic Chemistry, Vol. 1: The Non-Metals IN attempting to make this work a faithful record of the present state of Inorganic Chemistry, the author found that the limits within which it was originally intended to confine it...

    sob encomenda
  • e-book

    Manual de Sobrevivência no Laboratório de...

    Zubrick,James W.
    (9318158)

    De acordo com a definição geral, manual é um livro que contém o resumo de alguma ciência ou arte, sendo esse o melhor significado para o Manual de Sobrevivência no Laboratório de Química Orgânica. Os leitores iniciantes irão encontrar toda a...

  • A Manual Of Dyeing Of The Cassella Color...

    AUTHOR,UNKNOWN; Unknown,Author
    (9953187)

    Excerpt from A Manual of Dyeing of the Cassella Color Company, Vol. 3: New York We trust that this present Volume III will meet with a reception similar to that accorded to its predecessor. About the Publisher Forgotten Books publishes hundreds of...

    sob encomenda
  • Manual Prático para Emborrachamento de...

    Garbim,Valdemir J
    (2617673)

    Um manual que traz informações básicas, de cunho prático. Este livro apresenta inúmeros dados teóricos e práticos para o bom desempenho de um cilindro emborrachado, de grande valia para todos que atuam na área e, por certo, fará parte da rotina dos...

  • e-book

    Experimental Organic Chemistry - Laboratory...

    José A. Dobado; Joaquín Isac-García; Francisco G. Calvo-Flores
    (9488137)

    Experimental Organic Chemistry: Laboratory Manual is designed as a primer to initiate students in Organic Chemistry laboratory work. Organic Chemistry is an eminently experimental science that is based on a well-established theoretical framework...

  • Student Solutions Manual To Accompany...

    Christian,Gary D; Dasgupta,Purnendu (Sandy); Schug,Kevin
    (9239468)

    The 7th Edition of Gary Christian's Analytical Chemistry focuses on more in-depth coverage and information about Quantitative Analysis (aka Analytical Chemistry) and related fields. The content builds upon previous editions with more enhanced content...

    sob encomenda
  • Student Solutions Manual to Accompany...

    Hyslop, Alison; Jespersen,Neil D; Brady,James E
    (9239781)

    The Student Solutions Manual to accompany Chemistry: The Molecular Nature of Matter, 7th Edition. Jespersen's Chemistry: The Molecular Nature of Matter, 7th Edition provides readers with the necessary practice, support, instruction and assessment...

    sob encomenda
  • Analytical Chemistry Refresher Manual

    Kenkel,John; Kenkel,Kenkel
    (9264339)

    Covers techniques and methodology of modern analytical chemistry. This book contains topics that include sampling and sample preparation, solution preparation, and discussions of wet and instrumental methods of analysis; spectrometric techniques of...

    sob encomenda
  • Basic Inorganic Chemistry, Solutions Manual,...

    Cotton
    (1550215)

    Basic Inorganic Chemistry, Solutions Manual, 3rd Edition

    sob encomenda
  • e-book

    A Manual of Paper Chromatography and Paper...

    Gunter Zweig; Emmett L. Durrum; Richard J. Block
    (9613713)

    A Manual of Paper Chromatography and Paper Electrophoresis provides a comprehensive discussion of the techniques of paper chromatography and paper electrophoresis. The book is organized into two parts. Part I on paper chromatography provides a...

  • Organic Chemistry - Student Study Guide And...

    Klein,David R
    (9396891)

    This is the Student Study Guide and Solutions Manual to accompany Organic Chemistry, 2e. Organic Chemistry, 2nd Edition is not merely a compilation of principles, but rather, it is a disciplined method of thought and analysis. Success in organic...

    sob encomenda
  • e-book

    Solution Manual for The Elements of Polymer...

    Rudin,Alfred
    (9764422)

    Solution Manual for The Elements of Polymer Science and Engineering

  • Introduction To Chemical Principles, Student...

    Stoker,H Stephen; Gardner,Nancy J
    (9273583)

    The Student Solutions Manual includes full solutions to all odd-numbered end-of-chapter problems in the text and answers to all multiple-choice practice test questions.

    sob encomenda
  • Vocabulário para Química - Português - Inglês...

    Rebechi, Rozane Rodrigues; Garcia, Ana Julia Perroti
    (1968786)

    'Vocabulário para Química' faz parte de Mil & Um Termos, uma série de glossários, altamente especializados, voltados às necessidades de quem precisa fazer uma tradução exata e correta, trazendo informações não disponíveis em qualquer outro...

  • e-book

    A Statistical Manual for Chemists

    Bauer,Edward
    (9764451)

    A Statistical Manual for Chemists, Second Edition presents simple and fast statistical tools for data analysis of working chemists.This edition is organized into nine chapters and begins with an overview of the fundamental principles of the...

  • e-book

    Paper Chromatography - A Laboratory Manual

    Gunter Zweig; Richard J. Block; Raymond Le Strange
    (9642384)

    Paper Chromatography: A Laboratory Manual focuses on methods, technologies, and processes, and aims to provide readers with a readily accessible source for the uses and adaptations of paper chromatography.The book first offers information on general...

  • e-book

    Student'apos;s Solutions Manual to Accompany...

    Cogdell,Thomas J.
    (9763998)

    Student'apos;s Solutions Manual to Accompany Organic Chemistry is a 27-chapter manual designed for use as a supplement to Organic Chemistry textbook by Stephen J. Weininger and Frank R. Stermitz. This book provides the complete answers to all the...

  • e-book

    Fuels and Fuel Technology - A Summarized...

    Wilfrid Francis; Martin C. Peters
    (9627885)

    Fuels and Fuel Technology: A Summarized Manual provides concise and accurate summary of existing knowledge and literature concerning fuel technology. The book discusses several kinds of fuels and topics relating to them, such as their properties,...

  • e-book

    Fuels and Fuel Technology - A Summarized...

    Wilfrid Francis
    (9765602)

    Fuels and Fuel Technology, Volume One: A Summarized Manual provides information pertinent to the fundamental aspects of fuels and fuel technology. This book presents a reasonably accurate summary of the existing knowledge and literature relating to...

  • Student Solutions Manual To Accompany...

    Knoll,Glenn F; Wehe,David K
    (9220843)

    This is the resource that engineers turn to in the study of radiation detection. The fourth edition takes into account the technical developments that continue to enhance the instruments and techniques available for the detection and spectroscopy of...

    sob encomenda
  • Poluição Atmosférica - Um Manual...

    Gomes,João
    (3670872)

    Os textos que constituem este livro são apresentados de uma forma didática e destinam-se, primordialmente, a profissionais na área da gestão e qualidade ambiental e a alunos dos Cursos de Licenciatura em Engenharia do Ambiente. Integra muito do...

    Produto indisponível

  • Manual de Química

    Maia,Raul
    (1996509)

    Manual de Química

    Produto indisponível

  • Manual Compacto De Química

    Vinicius Barbosa Andreatta; Carminella Scarpellini
    (8283944)

    Este livro apresenta o conteúdo completo doensino de Química e favorece o aluno na maiorcompreensão das transformações químicas queocorrem nos processos naturais e tecnológicosem diferentes situações, encontrados naatmosfera, hidrosfera, litosfera e...

    Produto indisponível

  • Manual de Laboratório de Química de Alimentos

    Bobbio,Florinda Orsatti; Bobbio,Paulo A.
    (360499)

    Este livro visa, sobretudo, colocar o aluno em contato com práticas em que a química foi usada para o estudo do comportamento do alimento e o comportamento dos seus componentes principais. Obviamente alguns experimentos poderiam ser simplificados se...

    Produto indisponível

  • Manual de Operacoes Unitarias

    Blackadder,D, A,
    (2545387)

    Manual de Operacoes Unitarias

    Produto indisponível

  • Dicionario de Quimica

    Barbosa,Addson Lourenco
    (428945)

    Extensa fonte de consulta para estudantes e para professores da área de Química.Como resultado de atividades e pesquisas do autor, engloba dados de grande utilidade para vestibulandos e material de apoio para a solução de dúvidas sobre as...

    Produto indisponível

  • Dicionário de Química

    Barbosa,Addson L,
    (2552456)

    Dicionário de Química

    Produto indisponível

  • Guia De Estudo E Manual De Soluções Química...

    Son,John; Solomons; Fryhle
    (10081711)

    O livro é a síntese de um Guia de Estudos e um Manual de Soluções. Elaborado especificamente para acompanhar o livro-texto Química Orgânica, nona edição. Com o Guia de Estudos, os autores demonstram que a química orgânica pode ser abordada de uma...

    Produto indisponível

Busca por